Transzferár
- Transzferár tanácsadás
Kapcsolati háló feltérképezése, kapcsolt vállalkozások közötti ügyletek feltárása. A kapott információk alapján javaslatot teszünk arra, hogy szükséges-e transzferár nyilvántartást készíteni. A kapcsolt vállalkozási viszony adóhatósághoz történő bejelentési kötelezettséghez is támogatást nyújtunk.
- Transzferár struktúra kialakítása
A kapcsolt ügyletek jellege és a vállalatcsoporton belüli feladatmegosztás alapján segítünk kiválasztani az optimális szokásos piaci ármeghatározási módszert. Megbízóink számára minden esetben egyedi, az adott vállalatcsoportra szabott transzferár struktúra javaslatot dolgozunk ki.
- Transzferár nyilvántartás készítése
Jogszabály által előírt formában – a nemzetközi szabályrendszert kidolgozó szervezet (OECD) iránymutatásait folyamatosan követve – készítjük el ügyfeleink teljeskörű transzferár dokumentációját, beleértve a fődokumentumot (Master File) és a helyi dokumentumokat (Local File). A szokásos piaci ár meghatározásához szükséges benchmark tanulmányokat is elkészítjük.
Transzferárazás folyamata
Transzferárazási tanácsadási szolgáltatásunk során az adóhatósági elvárások teljesítésére és partnereink érdekeinek érvényesítésére nagy hangsúlyt fektetünk.
Transzferárazási folyamataink során törekszünk arra, hogy ügyfeleink erőforrásait minél kevésbé vegyük igénybe. A szükséges konzultációkat partnereink által preferált módon, személyesen és/vagy online bonyolítjuk le. A nyilvántartások összeállításához szükséges adatokat digitalizált állapotban fogadjuk, mellyel gördülékennyé tesszük a transzferárazási folyamatot.
A dokumentációban érintett kapcsolt vállalkozásokkal folyamatos kapcsolattartást és konzultációt biztosítunk a teljes folyamat során.